Jeśli sprzedajesz produkty w Internecie, wiesz, jak ważne są zdjęcia produktu. Zdjęcia produktowe, które można umieścić na stronie internetowej, wrzucić na Facebook, czy Instagram. Dobre zdjęcie to takie, które zachęci klienta do kupna danego produktu. Złe zdjęcie może sprawić, że dobry produkt nie będzie się sprzedawać. Jak, zatem, robić dobre zdjęcia produktowe? W tym artykule znajdziesz kilka porad, dzięki którym Twoje zdjęcia produktowe staną się lepsze.

Jak zacząć robić dobre zdjęcia produktowe?

  • zadbaj o właściwe przedstawienie tematu
  • zadbaj o odpowiednie oświetlenie
  • pamiętaj o właściwym przedstawieniu kolorów
  • ustaw właściwie ostrość w aparacie
  • dodaj ujęcia detali
  • zrób zdjęcie produktu w użyciu
  • odpowiednio obrób zdjęcia
  • zapisz zdjęcia w plikach odpowiedniego formatu

Zadbaj o właściwe przedstawienie tematu (czyli produktu)

Przedstawienie produktu na białym tle sprawi, że cała uwaga kupującego będzie zwrócona na dany przedmiot. Jest to dobra opcja, wykorzystywana praktycznie we wszystkich sklepach internetowych. Pomocny tutaj będzie stół lub namiot bezcieniowy. Zróbmy, zatem zdjęcia produktu na białym jednolitym tle.

Zadbaj o odpowiednie oświetlenie zdjęć produktowych

Właściwie ustawione oświetlenie jest rzeczą bardzo ważną. Zdjęcia zbyt ciemne, niedoświetlone, czy prześwietlone, w których brakuje detali, zniechęcają do kupna. Właściwie oświetlony produkt jest równomiernie oświetlony, bez miejsc zbyt ciemnych lub zbyt prześwietlonych.

Produkt oświetl tak, aby były widoczne wszystkie detale. Pomocne do tego będą lampy studyjne. Jedna lampa na ogół nie wystarczy. Aby oświetlenie było równomierne, potrzebnych jest kilka źródeł światła.

Pamiętaj o właściwym przedstawieniu kolorów

W przypadku oświetlenia, bardzo ważnym punktem jest prawidłowe odwzorowanie kolorów. Kolory na zdjęciu powinny być takie, jak w rzeczywistości.

Aby tak było, potrzebujemy odpowiednio skalibrowanego monitora (tak, tak, rzecz niezbędna przy obróbce zdjęć), ustawienia odpowiedniego balansu bieli w aparacie (jeśli ustawienia automatyczne nie są satysfakcjonujące) a także oświetlenia o jednolitej temperaturze barwowej (mówiąc kolokwialnie: wszystkie źródła światła muszą mieć ten sam kolor).

Jeżeli wszystko jest ustawione jak trzeba, mamy dobrze oświetlony obiekt, możemy robić zdjęcie.

Ustaw właściwie ostrość w aparacie

Pamiętaj, żeby zrobić przynajmniej jedno zdjęcie całego obiektu. Ustaw ostrość w aparacie tak, aby cały produkt na zdjęciu był ostry. Klient chce dokładnie zobaczyć, jak wygląda twój produkt.

Dodaj ujęcia detali

Jeśli już masz sfotografowany cały produkt, możesz teraz poszaleć i dodać zdjęcia detali. Może to być np. ciekawe zapięcie, guziki, podszewka, szczegóły wykończenia. Zrób zdjęcia wszystkiego, co wyda ci się interesujące.

Zrób zdjęcie produktu w użyciu

Masz już zdjęcia na białym tle? Świetnie! Pora na coś trudniejszego: przedstaw swój produkt w użyciu. Jeżeli są to buty trekkingowe – wyjdź na zewnątrz, zrób zdjęcia w lesie lub na łące. Jeżeli sprzedajesz akcesoria kuchenne – zrób ciekawą aranżację w kuchni z nimi w roli głównej. Jeśli sprzedajesz kosmetyki – możesz np. otworzyć krem i pokazać go na dłoni. Tutaj warto być pomysłowym.

Pamiętaj, że zdjęcia produktowe, przedstawiające produkt w użyciu to dodatkowy bonus. Klienci uwielbiają, kiedy mogą sobie wyobrazić używanie produktu. Warto na takie zdjęcia poświęcić dodatkowy czas.

Odpowiednio obrób zdjęcia produktowe

Jeśli masz już wszystkie zdjęcia produktowe, które chcesz pokazać, pora na obróbkę! Dopasuj format zdjęcia, do miejsca, którym dysponujesz na stronie lub w katalogu. Sprawdź, czy miejsce na zdjęcie jest w kwadracie, lub też może w poziomie, lub w pionie. Odpowiednio wykadruj swoje zdjęcie.

Zapisz je w plikach odpowiedniego formatu

Masz już wykadrowane zdjęcia, trzeba je teraz tylko zapisać! Zdjęcia do wykorzystania w Internecie, powinny być jak najlżejsze, ale równocześnie zapewniać dobrą jakość. Tutaj warto trochę poeksperymentować. Zapisz je w takim formacie, jaki jest najczęściej używany na twoich stronach po to, aby każdy mógł bez problemu je otworzyć.

Jeśli zdjęcia produktowe wykonujesz do katalogu, który będzie drukowany, pamiętaj, że zdjęcia muszą mieć odpowiednią rozdzielczość! Drukarnie zazwyczaj podają, jaki powinien być rozmiar i rozdzielczość zdjęcia, aby wyszło dobrze w druku. Warto korzystać z tych wskazówek.

Ciesz się świetnie wykonanymi zdjęciami produktowymi!

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże wam w uzyskaniu lepszych zdjęć produktowych.

Do zobaczenia!

studio fotografii produktowej

Nie masz czasu na robienie i obróbkę zdjęć?
Chętnie wykonamy je za Ciebie!

ZADZWOŃ! TEL. 509 605348