Właśnie dostałeś prezentację z propozycjami logo dla firmy. Teraz pora na najtrudniejszą rzecz – wybór tego jedynego, właściwego projektu logo firmy, który będzie z Tobą przez najbliższe kilka lat (a może nawet przez cały czas jej trwania!). To właśnie ten znak będzie charakteryzował twoją firmę, przypominał o jej misji tobie i twoim pracownikom. To właśnie ten projekt logo będzie się jednoznacznie kojarzył klientom z twoją firmą i jej misją.

Jak wybrać właściwy projekt? W tym poradniku podpowiemy, na co zwrócić uwagę, wybierając projekt logo firmy, abyś mógł cieszyć się nim przez długi czas.

Jak wybrać najlepszy projekt logo dla twojej firmy?

  • zwróć uwagę na pomysł (logo powinno zawierać myśl przewodnią)
  • forma jest najważniejsza (zobacz, czy podoba ci się samo logo, kształt logo jest najważniejszy)
  • w projekcie logo mniej znaczy więcej
  • kolory w projekcie można zmieniać
  • logo musi być praktyczne

Zwróć uwagę na pomysł na logo dla firmy

Zobacz, który projekt zawiera myśl przewodnią. Taką, która charakteryzuje twoją firmę najlepiej. Czasem zdarza się, że logo samo w sobie jest ładne, ale nie ma żadnej myśli przewodniej i pasuje do kilkunastu firm z różnych branż. Wybierz taki projekt logo dla firmy, który jest zrobiony specjalnie dla ciebie i charakteryzuje cię najlepiej.

Forma projektu logo dla firmy jest najważniejsza

Zobacz, czy podoba ci się samo logo. Jego kształt, forma, myśl przewodnia. Na tym etapie kolory, czy przejście tonalne mogą być mylące. Zobacz projekty logo w czerni i bieli, w surowej formie. Dobra agencja reklamowa, czy studio graficzne, zawsze przedstawia prezentację, w której projekty logo są również przedstawione w wersji monochromatycznej (jednokolorowej). To będzie podstawa, na której zbudujesz wizerunek swojej firmy.

W projekcie logo mniej znaczy więcej

Mniej znaczy więcej – logo musi być czytelne w odbiorze i łatwe do zapamiętania. Zwróć uwagę na prostotę projektu. Ponieważ proste logo jest bardziej czytelne i łatwiej będzie klientowi je zapamiętać, a później odnaleźć w gąszczu innych. A przecież to o rozpoznawalność twojej firmy właśnie chodzi!

Pamiętaj! Dobre logo łatwiej jest wybrać z trzech przemyślanych projektów, niż z dziesięciu przypadkowych.

Kolory w projekcie można zmieniać

Odrzucasz dobry projekt, ponieważ nie podoba ci się jego kolor? To błąd! Pamiętaj – kolor zawsze można zmienić. Jeśli projekt logo jest dobry, kolor lub jego odcień można dopasować. Jeśli projekt jest zły, to nawet dobra kolorystyka go nie uratuje. Będzie sprawiał wrażenie, że „coś jest z nim nie tak”. Podsumowując: kolor w logo jest ważny, ale nie powinien decydować o wyborze konkretnego projektu. Nawet po kilku latach kolor łatwo można zmienić, z logo będzie już trudniej.

Logo dla firmy musi być praktyczne

Popatrz na projekt logo pod kątem tego, w jakim kontekście zamierzasz je pokazywać. Ponieważ projekt musi być na tyle praktyczny, aby wyglądać dobrze zarówno na stronie internetowej, jak i na wielkim billboardzie. Projekt logo powinien być tak zrobiony, że bez problemu da się go wygrawerować na wizytowniku, czy naszyć na koszulce. Dobra firma projektująca logo, myśli już o tym na etapie projektu. Wybierz taki projekt, który będzie na tyle uniwersalny, że da się go bez przeróbek umieścić dosłownie wszędzie.

Ciesz się swoim wyborem!

Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł ci wybrać dobry projekt logo dla swojej firmy.

Powodzenia i do zobaczenia w następnym artykule!

Szukasz więcej informacji na temat logo? Wejdź na www.logolublin.pl – jest to specjalny serwis, który stworzyliśmy dla osób szukających informacji na temat projektowania logo.

redfox agencja reklamowa

Chcesz żebyśmy zaprojektowali
Twoje logo?

ZADZWOŃ! TEL. 509 605348